Ako určovať ceny na eshope?

Ako určovať ceny na eshope?
Stanovenie presnej ceny môže byť pre začínajúce e-shopy veľký problém. Niekto by si mohol myslieť, že ak bude mať nižšie ceny ako ich má konkurencia, tak automaticky bude jeho e-shop predávať viac produktov. Je možné si znížiť marže dočasne počas reklamnej kampane, avšak z dlhodobého hľadiska je tento stav neudržateľný. 

Preto je potrebné si ceny vopred správne prepočítať, pretože správne stanovená cena je jedným z faktorov, ktorý zákazníka presvedčí o nákupe. Zámerne som uviedol, že ide o jeden z faktorov. Myslím tým, že okrem ceny majú na Váš predaj vplyv aj iné faktory ako sú napríklad komfort pri ovládaní Vášho e-shopu, prehľadnosť, či množstvo sortimentu, dodacie podmienky alebo recenzie od Vašich zákazníkov.

Mať najnižšie ceny a predpokladať, že sa tým zvýši predaj, môže mať opačný účinok. Napríklad, ak máte najvýhodnejšie ceny, lákate najviac zákazníkov, ktorí sú citliví na ceny a môže sa to potom odzrkadliť na počte vrátených balíčkov. Nízke ceny Vám síce môžu spôsobiť zvýšenie počtu predaných kusov ale na druhej strane Vám klesne zisk. Tu si treba uvedomiť, že zvýšený predaj s nižšou maržou sa môže premietnuť do strát z vrátených balíčkov, náklady na reklamácie, nevyzdvihnutého tovaru pri ktorých ich pravdepodobnosť stúpa s množstom, ktoré predáte. Preto by ste pri stanovení ceny mali tvoriť aj adekvátnu rezervu na takéto bežné udalosti, ktoré patria k internetovému obchodu.